Roncsautók elszállítása a közterületről

Üzemképtelen járművek közterület-használati hozzájárulás nélkül közterületen nem tárolhatók. Ilyen gépjárművet főútvonalon tilos tárolni, mellékútvonalon pedig közterület-használati engedély nélkül legfeljebb 10 napig lehet tárolni. Üzemképtelennek minősül az a gépjármű, amelyen nincs rendszám, vagy lejárt a műszaki engedélye, vagy olyan súlyos sérülése van, amely miatt a forgalomban nem tud részt venni, vagy a közbiztonságra, közlekedésbiztonságra veszélyt jelent. A lakossági bejelentések mellett a Közterület-felügyeletünk folyamatosan végzi az üzemképtelen gépjárművek felderítését. A gépjármű üzembentartója az üzemképtelenné vált járművet saját költségén köteles haladéktalanul eltávolítani a közterületről. Azon járműveket, amelyek nem felelnek meg a fenti rendelkezéseknek, a Közterület-felügyelet a tulajdonos költségére eltávolíthatja.

Üzemképtelen jármű észlelése esetén először a szélvédőre helyezett tájékoztatón (dátum, rendszám/ Közterület-felügyelet fotó dokumentációval igazolja a tájékoztató kihelyezését). A Közterület-felügyelet ezzel egyidőben tájékoztatja a hivatal illetékes munkatársát az autó adatairól. Amennyiben a felszólítás ellenére a jármű a 10. napot követően is a közterületen van (lejárt műszaki engedély esetén a tulajdonos annak megújításáról nem gondoskodott), az elszállítással szerződéses partnerünket bízzuk meg, akik egyeztetett időpontban elszállítják a járművet, amelyről jegyzőkönyv és fotó dokumentáció készül. Az önkormányzat honlapjának aloldalán  megtalálhatók az elszállított gépjárművek fotói, illetve rendszáma és alvázszáma, továbbá a tárolással megbízott partnerünk elérhetősége. A már elszállított, beazonosításra alkalmatlan rendszám nélküli gépjárművek azonosítására a Közterület-felügyelet jelenléte mellett az elszállítással, tárolással megbízott partnerünk jogosult felnyitni az autót, amelyről a helyszínen jegyzőkönyv készül. Ezt követően munkatársunk a tulajdonos/üzembentartó részére tájékoztató levelet küld.

Az elszállítást végző vállalkozó hat hónapig köteles tárolni autót. Ha addig jelentkezik a tulajdonos, akkor visszakaphatja gépjárművét, amint kifizeti a szállítási, tárolási díjakat. A jármű kiváltása a szállítási és tárolási díjnak kifizetése után lehetséges. A járművet a 2162 Őrbottyán Fő út 247. szám alatti telephelyről munkanapon, hétfőtől-péntekig 8-16 óra között lehet átvenni, amelyhez a díj befizetését és az átvételre való jogosultságot igazolni kell (forgalmi engedély és törzskönyv).

Ha a tulajdonos ez idő alatt nem jelentkezik, a gépjárművet árverésre bocsátják vagy bontásra kerül. Az értékesítésből, illetve a bontásból származó bevétel terhére az intézkedéssel kapcsolatban felmerült költségek (mint pl. a szakértői értékbecslés díja, árverés lebonyolításának díja, adminisztrációs feladatok költségei, szállítási és tárolási költségek is) kiegyenlítésre kerülnek.

A vonatkozó szabályokat és határidőket minden esetben be kell tartanunk.

Kérjük a gépjárműtulajdonosokat, hogy a használaton kívüli üzemképtelen gépjárművüket zárt telephelyen tárolják, és ne a közterületen.

📧Ha ilyen járművet lát, kérjük, jelezze felénk az info@kerepes.hu e-mail címen.

Köszönjük!

Kapcsolódó jogszabályok:

  1. évi LXIII. törvény a közterület-felügyeletről *

Kerepes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 27/2008. (X. 9.) önkormányzati rendelete

55/2009. (X. 16.) IRM rendelet a kerékbilincs közterület-felügyelet általi alkalmazására, a járművek elszállítására, valamint a felmerült költségekre vonatkozó szabályokról

369/2014. (XII. 30.) Korm. rendelet a hulladékká vált gépjárművekről

512/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet a kerékbilincs alkalmazásával és a járművek elszállításával kapcsolatos eljárás során alkalmazandó kiegészítő és eltérő közigazgatási hatósági eljárási szabályokról